Z radością informujemy, że oferta zajęć w Centrum Terapii Sensoria powiększyła się o zajęcia z orientacji przestrzennej oraz terapii dźwiękiem!
W ramach prowadzonych zajęć korzystamy z naszych najnowszych nabytków – profesjonalnego sprzętu z manufaktury sprzętów muzycznych niemieckiej firmy Allton. Nasze wyposażenie powiększyło się m.in. o meble muzyczne – fotel dźwiękowy oraz kołyskę dźwiękową.
Zachęcamy do zapoznania się z opisem zajęć.
Orientacja przestrzenna
Zajęcia z orientacji przestrzennej i bezpiecznego poruszania się skierowane są do dzieci z uszkodzeniem wzroku. Zajęcia prowadzone są indywidualnie. Czas trwania zajęć, miejsce (zamknięte pomieszczenie, otwarta przestrzeń) oraz ich częstotliwość dostosowane są do poziomu, potrzeb i możliwości ucznia. Dziecko przyswaja umiejętności podstawowe, pomagające w tworzeniu wyobrażeń przestrzennych, w orientacji w schemacie ciała oraz w rozumieniu pojęć. Zdobywa wiedzę o podstawowych technikach bezpiecznego poruszania się, poznaje techniki ochronne, a także dowiaduje się jak poprawne korzystać z pomocy widzącego przewodnika. Uczy się technik poruszania się z białą laską, od podstawowych po wieloelementowe, aby móc przemieszczać się samodzielne. Zajęcia są wieloaspektowe. Ich celem jest rozwój umiejętności korzystania z pozostałych zmysłów, świadomości ruchu, samodzielności oraz niezależności dzieci niewidomych i słabowidzących. Wpływa to znacząco na ich rozwój i doświadczanie otaczającego je świata.
Terapia dźwiękiem – nowa muzykoterapia dla dzieci
Zajęcia z muzykoterapii odbywające się w specjalnie przygotowanym do niej pomieszczeniu mają formę:
– gry na instrumentach (najlepszej jakości instrumenty, wykonane z wysokojakościowych materiałów naturalnych z manufaktury sprzętów muzycznych niemieckiej firmy Allton),
– zajęć relaksacyjnych z misami tybetańskimi (bardzo skuteczna metoda do osiągnięcia stanu głębokiej relaksacji i wyciszenia) oraz meblami muzycznymi firmy Allton (m.in. kołyska dźwiękowa, fotel muzyczny),
– ruchu przy muzyce,
– ćwiczeń i zabaw przy muzyce,
– zabaw rytmicznych,
– ćwiczeń i zabaw oddechowych,
– ćwiczeń i zabaw artykulacyjnych.
Muzyka jako jedyna w odróżnieniu od innych sztuk trafia do człowieka bez konieczności przeprowadzania analizy intelektualnej jej treści, stąd może pobudzać do działania, uspokajać czy też przenosić w stan relaksacji.
Muzykoterapia z dziećmi prowadzi do:
– ujawniania i rozładowania zablokowanych emocji i napięć,
– rozwijania świadomości własnego ciała oraz orientacji przestrzennej,
– polepszania umiejętności komunikacyjnych oraz umiejętności celowego działania,
– niwelowania zachowań niepożądanych takich jak stereotypie ruchowe,
– wzrostu akceptacji rówieśników oraz osób nieznanych,
– zwiększenia niezależności i autonomii, stymulowanie kreatywności ,wyobraźni oraz ekspresji twórczej,
– usprawnienia percepcji oraz koordynacji wzrokowo-ruchowo –słuchowej,
– usprawnienia dużej i małej motoryki-polepszenie sprawności fizycznej,
– rozwoju mowy,
– uczenia się współdziałania w grupie.
Chcesz dowiedzieć więcej o zajęciach? Skontaktuj się z nami! Tel. 531 333 840, e-mail: biuro@fundacjasensoria.pl